Vai al contenuto

Houdini Ocean Toolkit For Maya Installazione


unaltromondo

Recommended Posts

bn-top

l'ho scaricato. Trovi nel file txt l'istruzione

->

#### Installation ####

Mental Ray needs to find the shader dll and mi under its MI_CUSTOM_SHADER_PATH environment variable.

Additionally you need your /mentalray/lib folder and the libfftw3f-3.dll from ../dlls/ in your PATH variable.

To do this copy the shader .dll and .mi to a folder where you keep your custom shaders, i.e. e:/mrshader/32

Then add/edit to your maya.env:

MI_CUSTOM_SHADER_PATH = e:/mrshader/32; $MI_CUSTOM_SHADER_PATH

For the path variable add this:

PATH = $MAYA_LOCATION/mentalray/lib;$PATH

This will add your mentalray/lib folder to your PATH variable.

The libfftw3f-3.dll can go into your Maya/bin folder, the /mentalray/lib folder or into seperate folder if you

add this to your PATH variable too. If you already did this for the deformer everything is fine.

Copy the icons to your ...Documents and Settings/username/Documents/maya/2009/prefs/icons" folder.

If the shader still won't render you may need to install the Visual C++ 2008 Redistributable Package (It's only 1.7 MB):

x86

<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9B2DA534-3E03-4391-8A4D-074B9F2BC1BF&displaylang=en>

x64

<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=BD2A6171-E2D6-4230-B809-9A8D7548C1B6&displaylang=en>

devi copiare i file indicati nelle cartelle indicate (sono shader e non plugin quindi niente installazione come se fosse un sw). Uso max quindi non posso fare le prove ma dovrebbe funzionare ;)

"La potenza è nulla senza controllo" del mouse.

Link al commento
Condividi su altri siti

Accedi per commentare

Sarai in grado di lasciare un commento dopo l'accesso



Accedi ora
  • Navigazione recente   0 utenti

    Non ci sono utenti registrati da visualizzare in questa pagina.

×
×
  • Crea nuovo...