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Fumefx 2.0


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What's New in 2.0

Wavelet Turbulence mode: Allows users to add extra detail to low resolution simulations.

Post processing: Gives users the ability to tighten (shrink) the FumeFX grid as much as possible around smoke and fire to limit memory consumption.

Retiming: Lets users slow down and speed up their simulation caches.

Fuel-specific weight parameter: This parameter allows you to increase weight of the fuel causing it to be directly affected by the gravity.

Temperature can now control where fire creates smoke. When temperature is above a set threshold, smoke will be added to the grid.

New FumeFX_Burn WSM: Allows you to affect your mesh's vertex color based on FumeFX values.

Turbulence and Forces are now visible inside the viewport even if grid is not simulated.

New Void Source: This helper will erase all the fields inside or outside of it (depending on the settings).

The FumeFX Object Source helper now can handle multiple objects

The FumeFX Particle Source helper now uses AfterBurn style controls.

New FumeFX Source: You can now use one FumeFX source as the source for another FumeFX simulation.

Auto Synchronize Paths option now added to Global FumeFX Preferences so that when you change the Delault Output path, any Wavelet Turbulence, Retiming and Preview Window paths will be changed automatically as well.

In the Preferences dialog, you can change Presets folder.

The FumeFX Preview Window will now update if you rotate the active viewport.

You can now change the Preview path from within the FumeFX UI

You now have the option to choose the codec for the FumeFX Preview Window. Note: some codecs will not be suitable and will generate an error. (e.g. - DivX requires that you increase default width of PW)

The Velocity channel added to the list of FusionWorks Render Elements.

Additional MAXScript commands have been added for superior scripted controls of the entire FumeFX 2.0 process.

"La potenza è nulla senza controllo" del mouse.

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  • 2 months later...

E' stato rilasciato FumeFx 2.0, il plugin della Sitni Sati per la simulazione volumetrica per 3dsmax.

Link

Ciao scusa io ho un problema con Fumefx Mentalray e max.

Sembra che la GI non abbia effetto sul fumo (viceversa si) ad esempio se illumino con un daylight e spengo il sole, il fumo è comletamente nero e non sente lo skylight.

Mi sai aiutare per favore?

grazie

ciao

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io ho sempre usato fumefx in post, atrraverso i render elements (con lo scaline). Mai usato nella scena direttamente

In effetti forse è la cosa migliore, ma lo sto utilizzando per riempire la schiuma e gli schizzi prodotti da una barca, in cui non solo deve risentire dell'illuminazione della scena in maniera fedele e realistica, ma viene riflessa dal mare e dalla barca stessa. Per poter ottenere la stessa cosa in post, dovrei ricreare le stesse condizioni illuminotcniche in scanline, creare tutte le maschere necessarie (rpf o render element) comprese quelle della riflessione. Impresa non troppo agevole da gestire sopratutto in caso di modifiche del moto ondoso ecc ecc.

Grazie comunque

ciao

PS forse tuttavia ci sono riuscito aggiungendo una luce fittizia (ies Sun) che simula la luce ambiente. Inserendo qualsiasi altra luce o non funzionava o i tempi si allungavano a dismisura.

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