Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
marvincibel

Errori Mr

Recommended Posts

Ieri sera ho avuto problemi con Windows e così ho deciso di formattare e reinstallare tutto.

Vado ad aprire il progetto su cui sto lavorando riassegnando dove necessario tutti i percorsi per le texture.

Ora il problema è che andando a renderizzare mi dà tutta una serie di errori mai visti finora.

Ovviamente mi basterebbe solo qualche indicazione sul significato almeno generico degli errori che mi dà e che inserisco qui sotto:

"MSG 0.0 error: Material "Material #209883 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black.

MSG 0.0 error: Material "Material #209884 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black.

MSG 0.0 error: Texture map "Map #231 ( Missing TextureMap )" is not supported by mental ray and will not render.

MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.

API 0.0 warn 302032: while defining light "PhotometricLight01|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,173509

API 0.0 warn 302032: while defining light "mr Sky Portal02|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,999941

RC 0.3 warn 082008: jittering disabled because max samples < 1

PHEN 0.3 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.3 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.3 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.3 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.6 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.6 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.6 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.6 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.5 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.5 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.5 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.5 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used."

Vi ringrazio e a presto!

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

io non sono espertissimo di errori, ma basta leggere per capire il problema.

MSG 0.0 error: Material "Material #209883 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black.--------- problema di materiale, magari usi materiali per vray su mental ray

MSG 0.0 error: Texture map "Map #231 ( Missing TextureMap )" is not supported by mental ray and will not render.---------- problema di textures, magari non le trova

MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.-------- dice che il bounce del FG non viene considerato dato che hai la GI attiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

io non sono espertissimo di errori, ma basta leggere per capire il problema.

MSG 0.0 error: Material "Material #209883 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black.--------- problema di materiale, magari usi materiali per vray su mental ray

MSG 0.0 error: Texture map "Map #231 ( Missing TextureMap )" is not supported by mental ray and will not render.---------- problema di textures, magari non le trova

MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.-------- dice che il bounce del FG non viene considerato dato che hai la GI attiva

Sì, infatti la cosa di cui non mi capacito è più che altro il fatto che prima d'ora non mi erano mai usciti fuori certi errori con tutto per esempio che non è la prima volta che uso la GI.

Poi purtroppo oltre a quelli più evidenti che hai citato tu, ce ne sono altri che ad intuito mi è più difficile capire a cosa si riferiscono.

Ad ogni modo ti ringrazio della risposta e spero che anche qualcun'altro possa essermi d'aiuto perchè non saprei proprio dove rivolgermi.

Magari anche solo un link andrebbe benissimo.

Ok, allora vi aspetto numerosi.

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltre quelli che ti ha spiegato pier 77 il resto sono tutti warning cioè non errori... In ogni caso per levare questi:

PHEN 0.3 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.3 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.3 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.3 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.6 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.6 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.6 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.6 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.5 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.5 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.5 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.5 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used."

Vai in render setting > mental ray > quality > shadows > shadow method e metti su segments...

Per levare questo:

RC 0.3 warn 082008: jittering disabled because max samples < 1

Mi sa che devi aumentare i parametri dell'adaptive sampling almeno a -1/1 ( sicuramente sei a -2/0)

Infine per questi:

API 0.0 warn 302032: while defining light "PhotometricLight01|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,173509

API 0.0 warn 302032: while defining light "mr Sky Portal02|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,999941

Intando non capisco perchè usi una sky portal con una spot light ( di solito si usano le area (su max omni credo) light e cmq dice che c'è qualcosa che non va con l'angolo ( il coseno ) impostato male... In ogni caso usa lui dei suoi valori infatti sono solo warning e funziona lo stesso tutto...

Ciao... :hello:

ps: questo:

MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.

lo levi mettendo i multiple bounce del fg a 1 ( o 0 ) tanto con la GI attivata non servono a nulla ( li ignora insomma )... Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltre quelli che ti ha spiegato pier 77 il resto sono tutti warning cioè non errori... In ogni caso per levare questi:

PHEN 0.3 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.3 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.3 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.3 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.6 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.6 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.6 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.6 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used.

PHEN 0.5 warn : mia_material(_x): Refractive falloff is used, but the shadow mode is not set to 'Segment'.

PHEN 0.5 warn : Due to this, the falloff will be fixed, and not be influenced by distance.

PHEN 0.5 warn : This can look as good, but is not as physically accurate.

PHEN 0.5 warn : If distance-dependent falloff is desired, the 'Segment' mode must be used."

Vai in render setting > mental ray > quality > shadows > shadow method e metti su segments...

Per levare questo:

RC 0.3 warn 082008: jittering disabled because max samples < 1

Mi sa che devi aumentare i parametri dell'adaptive sampling almeno a -1/1 ( sicuramente sei a -2/0)

Infine per questi:

API 0.0 warn 302032: while defining light "PhotometricLight01|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,173509

API 0.0 warn 302032: while defining light "mr Sky Portal02|Light": spot light has bad spread (cos of cone angle) -0,999941

Intando non capisco perchè usi una sky portal con una spot light ( di solito si usano le area (su max omni credo) light e cmq dice che c'è qualcosa che non va con l'angolo ( il coseno ) impostato male... In ogni caso usa lui dei suoi valori infatti sono solo warning e funziona lo stesso tutto...

Ciao... :hello:

ps: questo:

MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored.

lo levi mettendo i multiple bounce del fg a 1 ( o 0 ) tanto con la GI attivata non servono a nulla ( li ignora insomma )... Ciao

Ciao Pupazzo,

grazie mille per la risposta, ora sono in ufficio, appena torno a casa vedo di aggiustare un po' di cose e poi magari vi dico come è andata a finire.

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
Aspetta! x