Jump to content
fedevale

Autodesk® Softimage® 7.5

Recommended Posts

beh, il progressive interattivo non è che vada in disaccordo con i bucket, i bucket servono solo a rendere paralleli i calcoli su più cpu/core

La questione dei bucket è per la scomodità di attendere che facciano il loro "giro" di FG e il successivo di renderizzazione per avere qualcosa di apprezzabile dell'immagine globale ;)

Un AA progressivo non sarebbe male, ma è una possibilità che MR ha già di suo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La questione dei bucket è per la scomodità di attendere che facciano il loro "giro" di FG e il successivo di renderizzazione per avere qualcosa di apprezzabile dell'immagine globale ;)

E se uno imposta un unico buckettone grande, presumo che MR utilizzi un solo core, giusto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beh, un bucket solo tende probabilmente ad usare piu' ram, ma se la scena e' abbastanza semplice, credo non ci sia differenza sostanziale di tempi di rendering tra tanti bucket e uno solo, su un computer single core. Anzi, forse un bucket solo tende ad essere piu' veloce. Detto tutto cio', e' chiaro che i bucket non sono stati progettati per lavorare in questo modo, e tra l'altro c'e' anche una dimensione massima utilizzabile, che non e' particolarmente elevata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La questione dei bucket è per la scomodità di attendere che facciano il loro "giro" di FG e il successivo di renderizzazione per avere qualcosa di apprezzabile dell'immagine globale ;)

Un AA progressivo non sarebbe male, ma è una possibilità che MR ha già di suo?

ah ok... sì certo ora hai più passes, e ovviamente il feedback, anche se più grezzo, è più veloce sicuramente

anche se mi pare di capire che i passes siano stati prefissati a 3 e non ci sia un controllo avanzato

sull'aa progressivo non posso dire niente per ovvi motivi ;)

avete le reales notes su xsi?


Edited by dagon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non ci ho ancora guardato in quanto l'ho visto solo ora, qualcuno mi sa dire qualcosa a riguardo?

BRDF/BSDF 3.7

A Bidirectional Reflection Distribution Function (BRDF) is a common model in computer graphics to describe illumination characteristics of a material. A Bidirectional Scattering Distribution Function (BSDF) is an extension of a BRDF with transmission properties like refraction added to the model, and used in mental ray as the basis for its internal representation.

A BRDF can provide additional information to the renderer compared to conventional shaders normally used in materials. As a benefit, these functions typically adhere to physical or mathematical constraints. This knowledge can be essential to improve rendering efficiency. On the other hand, a BRDF does not offer the same flexibility as a material shader. However, this flexibility is not needed for the majority of rendering applications, but the performance costs associated with "black box" shading can be avoided in those cases.

The current implementation allows rendering algorithms to take advantage of specified BRDFs as needed, or still support fully programmable shading. mental ray provides a set of built-in BRDF shaders for common shading models. They are exposed as built-in shaders which can be attached to materials slots like regular material or photon shaders. For advanced rendering algorithms like irradiance particles a BRDF should be attached to the bsdf slot of a material description.

In più ho trovato anche questo, significa che sarà possibile ottenere i vari layer di un SSS in vari "pass"?

The following changes were made in version 3.7 of the shaders. Please note that this list may be incomplete:

* Added one new parameter to fg_mode to mib_lightmap_write.

* Added new variant misss_fast_shader_x of existing subsurface shader which provides result values as separated components instead of the finally composited color value.

Altre cose sinceramente dai vari manuali di mray non trovo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...