Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Macphisto

Autodesk Acquisisce Softimage

Recommended Posts

Mamma mia, ma avete tanta voglia di scrivere, ma nessuna di leggere. State dicendo tutti la stessa cosa, ma non avete ancora capito che alla fine ne resterà soltanto uno.................

MAYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Che solo a sentire il nome ve lo fà diventare Dxxo

:):):):):):Clap03::devil:

Siamo ragazzi, si scherza..........................

Edited by ytsejam

Tutto torna... la presenza del cubo...

320x240.jpg

Prima dell'alba dei tempi c'era Il Cubo. Non sappiamo da dove provenga, sappiamo solo che ha il potere di creare mondi e riempirli di vita; fu così che nacque la nostra razza.

W il cubo :lol:

Da oggi appena avro un po' di tempo libero inizierò a studiarmi Blender che non si sa mai.

Cmq attendiamoci un paio di nuove versioni di passaggio mediocri di XSI come fu per maya 8 e maya 8.5

Personalmente non mi posso ritenere un conoscitore di XSI, anzi, tutt'altro, anche se era da un bel pò di tempo che meditavo una conversione al lato oscuro, utilizzare un SW che mi permettese di fare "un pò di tutto" e XSI mi ha sempre deliziosamente incuriosito e infatti è da un paio di settimane che ho scaricato la versione free di ModTool con XSI.6 (se pur molto limitata essendo not commercial Use) ma mi sono innamorato letteralmente sin dall'inizio!

Ora questa notizia mi ha rattristito nonchè mi ha fatto risprofondare nell'indecisone, ritrovandomi daccapo!

Continuare con le nottate a imparare un nuiovo validissimo strumento - con il beneficio del dubbio che poi magari non sarà quello di una volta- o passare ad altro?!

E queste insinuazioni su XSI e sull'utilità che futura che gli è stata subito appicicata sono veritiere o siamo solo noi a fasciarci la testa e ululando alla disgrazia ancor prima che qualcosa si verifichi?

Cerco cmq di rimanere ottimista aspettandomi un lato positivo del lato oscuro.

Personalmente non mi posso ritenere un conoscitore di XSI, anzi, tutt'altro, anche se era da un bel pò di tempo che meditavo una conversione al lato oscuro, utilizzare un SW che mi permettese di fare "un pò di tutto" e XSI mi ha sempre deliziosamente incuriosito e infatti è da un paio di settimane che ho scaricato la versione free di ModTool con XSI.6 (se pur molto limitata essendo not commercial Use) ma mi sono innamorato letteralmente sin dall'inizio!

Ora questa notizia mi ha rattristito nonchè mi ha fatto risprofondare nell'indecisone, ritrovandomi daccapo!

Continuare con le nottate a imparare un nuiovo validissimo strumento - con il beneficio del dubbio che poi magari non sarà quello di una volta- o passare ad altro?!

E queste insinuazioni su XSI e sull'utilità che futura che gli è stata subito appicicata sono veritiere o siamo solo noi a fasciarci la testa e ululando alla disgrazia ancor prima che qualcosa si verifichi?

Cerco cmq di rimanere ottimista aspettandomi un lato positivo del lato oscuro.

Ascolta, con maya, si dovrebbero fare solo effetti per il cinema, ma qui quasi tutti facciamo rendering architettonici, quindi?

C'e' una cosa che l'autodesk non potrà mai acquisire, nemmeno per 20 billioni di fantaeuro: la mia gsx-r600 del 97! uhauhauahauhau il mondo non è tutto suoooooo!è anche un po' miooooo!!!!

Ascolta, con maya, si dovrebbero fare solo effetti per il cinema, ma qui quasi tutti facciamo rendering architettonici, quindi?

Scusami tanto Ytsejam ma non ho capito cosa volevi dirmi con questa frase..

Cmq ognuno credo sia libero di sperperare i suoi averi nei vari sw per far poi ciò che meglio preferisce..

Io sinceramente avevo intenzione di fare un piccolo saltino per uscire dalla staticità dei render... -_-

Noo.. vedi che sbagli tutto!! :D

Con Maya puoi solo animare e fare le particelle, quindi di devi prendere Max per modellare.. ma ci puoi modellare solo palazzi, poi li passi in Maya e li animi. Se disgraziatamente vuoi fare un gioco ti devi comprare anche XSI.. ma alla fine con tutti e tre i pacchetti riuscirai al massimo a fare un gioco con dei palazzi animati e qualche effetto particellare. :P

Con Maya puoi solo animare e fare le particelle, quindi di devi prendere Max per modellare.. ma ci puoi modellare solo palazzi, poi li passi in Maya e li animi. Se disgraziatamente vuoi fare un gioco ti devi comprare anche XSI.. ma alla fine con tutti e tre i pacchetti riuscirai al massimo a fare un gioco con dei palazzi animati e qualche effetto particellare. :P

Ahhhhhhhh!!!!

Ora sì che mi è tutto chiaro!!! -_-

La notizia mi lascia abbastanza indifferente, tanto a breve Pixologic comprerà Adobe e Autodesk ed integrerà il tutto dentro ZBRUSH : la creative suite master collection, max, maya, xsi, combustion, revit, shake, fusion e anche vue d'esprit e modo e le AME di Autocad 2.5 per dos, per non parlare di fractal painter e artrage, sonar, il cubase, ableton live, qavimator, poser, bryce, audacity, virtual dub e anche i kay power tools.

:Clap03: :Clap03:

Scusami tanto Ytsejam ma non ho capito cosa volevi dirmi con questa frase..

Cmq ognuno credo sia libero di sperperare i suoi averi nei vari sw per far poi ciò che meglio preferisce..

Io sinceramente avevo intenzione di fare un piccolo saltino per uscire dalla staticità dei render... -_-

Ti ha risposto ilmale. :P

Riferendomi al fatto che XSI, sarebbe destinato ai game, come nella tua citazione. Io lo imparerei lo stesso

La notizia mi lascia abbastanza indifferente, tanto a breve Pixologic comprerà Adobe e Autodesk ed integrerà il tutto dentro ZBRUSH : la creative suite master collection, max, maya, xsi, combustion, revit, shake, fusion e anche vue d'esprit e modo e le AME di Autocad 2.5 per dos, per non parlare di fractal painter e artrage, sonar, il cubase, ableton live, qavimator, poser, bryce, audacity, virtual dub e anche i kay power tools.

:Clap03: :Clap03:

Bella sta cosa :P

la Autodesk creative suite master collection. Un pacco di soldi.

E i capelli in maya? :P:P:P:P

Noooo ... con questa acquisizione scompare un mondo molto ELITARIO di fare 3D, (non ho detto meglio o peggio), infatti io mi sono innamorato di softimage 3d dieci anni fa circa, quando era ancora fondo nero e tasti laterali in grigetto, insomma come interfaccia non era il massimo pero era diverso da gli altri 3D, poi hanno introdotto la XSI e sinceramente, non mi è molto piaciuto inizialmente, ma poi i frutti si sono fatti vedere, e quindi oggi non mi piace come interfaccia (onestamente non trovo un software da dire amazing!) per mi piaciono i risultati.

Che dire vedremo, per il momento ho visto che la AUTODESK, ha fatto progredire poco, ma bene i software da lei acquisiti e poi non trovo cosi male il CUBO. Io utilizzo gli hot key, ma la breve animazione (transitazione?) tra una vista è l'altra, è piacevole e non fa venire il mal di pancia :hello: :hello:

Edited by xeon

Non è una bella notizia, spero che le visioni "apocalittiche" saranno smentite... :huh:

Possibile. Se Blender riesce a tirare su più utenti ma tanti da impensierire Autodesk e che sia considerata una minaccia allora credo che anche Blender venga acquistato o sparirebbe dalla circolazione...

...non credo sia possibile che venga comprato, poiché Blender è sotto licenza GPL:

The GPL license gives end-users additional rights that are normally reserved to the copyright holder, such as distributing and making copies of work (in this case Blender), make derivative works (ie add new features to Blender), and the freedom to sell the work to others. These additional rights are granted as long as the end-user also grants these same rights to their end-users under the terms of the GPL, and as long as the individual abides by the terms of the GPL.

Quanto a farlo sparire dalla circolazione spero proprio di no!

Lunga vita alla Blender Foundation!!! :Clap03:

Edited by Blendy

Da quanto riportato qua Link.gif

Some of you might have seen the press release or visited the website (below). Yes it's true, we have now acquired the products and many of the people from Softimage. There are probably a lot of questions around this that you all want to ask, but let me start by saying that the acquisition has not closed and that we're not allowed to discuss plans with Softimage until the deal closes. This means that it is "business as usual" until we can get a chance to have the discussions and do the planning for all the products involved in this transaction. You have to realize that the majority of M&E people just learned of this deal at the same time as you did, so you'll have to excuse us if we don't have all the answers right now.

Non é chiusa?? Che ce ripensano?

However, there are things we can state about this acquisition. One of the reasons for it is based on the talents that the XSI team has demonstrated. Many times customers have told me, "Why don't you do it the same way as XSI?". We can now agree that they are doing good work and it shows in their product. I'd certainly defend that 3ds Max has many things that are better than XSI, but XSI also has a few things that are better than 3ds Max. We can now access this knowledge and IP to determine how we can use it for the 3ds Max agenda. One clear benefit is now having the CAT product in our group. We intend to integrate this exciting animation system into our product line - though we are not currently sharing any details about what that might mean or when it might happen. We're not allowed to have that discussion until after the close of the acquisition.

Interessante il passaggio... tutti che chiedevano cose alla XSI e ti dicono che Max ha molte cose migliori di XSI e XSI in effetti pochine <_<

We are also using the team and technology to accelerate the work of our Games Technology Group, as we build the next-generation of real-time, interactive 3D authoring tools for games, film and television. As well, it is hoped that the acquisition will broaden the appeal of Autodesk products into the hobbyist/game ‘modder’ segment.

What does this mean, for now, it means that we're serious about Games and being far more involved in the Game pipeline than we have in the past. We've been making increasingly large investments in our Game strategy and this acquisition will be substantially targeting new workflows and capabilities as part of an integrated strategy with 3ds Max, Maya, MotionBuilder, etc. We're not currently revealing all of our plans in this area, but it's safe to assume that Game pipelines are going to better integrated and supported by Autodesk than ever before.

Bene... sono contento che nella loro integrated strategy non accennino a XSI

What will happen with XSI, Maya and 3ds Max? When Autodesk acquired Maya, there was a great gnashing of teeth from both the 3ds Max and the Maya communities as vocal forum users emphatically stated the "end of Maya" along with the "end of 3ds Max". Well, we now know how accurate these statements were, so I hope people can digest this without so much "end-of-the-world" declarations. I can say that since we acquired Maya, 3ds Max has gone on to become the most popular professional animation tool on the planet. We've had a succession of record quarters and dramatic growth recently. We also doubled the size of the development team during this period. So, for 3ds Max, we certainly were able to both invest in the product and build 3ds Max into the dominant tool it is today. Maya has also grown and thrived within Autodesk during the same time. It should be clear that both products benefit from the rock-solid stability of Autodesk. But you don't have to take my word for it, here's the official statement of intent:

Una bella dichiarazione sul "chi ce l'ha più lungo"... strano che la Blur che fa cinematiche da paura usi XSI e non Max per farle... boh si vede loro sono i più coglioni.

Anche la Pixar anima con Max vero... Maya nemmeno a pensarci <_<

"Autodesk intends to continue offering customers the choice of all three products. In many ways these are complementary products. Many of our customers use combinations of the three products, depending on their specific needs and preferences. Autodesk is committed to maintaining product choice once the acquisition is completed."

Giusto che continuino ad esistere tutti e 3... almeno vendiamo 3 licenze :D

Our focus will be in getting all three products to work better together. Softimage has interesting tools like Crosswalk to achieve these things - plus it even has Maya and 3ds Max keyboard shortcuts to ease transition between apps. We plan to create more efficient workflows using the power of our platform-independent FBX data interchange solution. The net, customers will still have choice and a broader range of functionality when selecting their 3D animation tools.

One other proof point, look at what we've done with Mudbox since we acquired it - Mudbox 2009 sets a new standard for innovation and artist-friendly work flows. I think that you have choice in viewing Autodesk as some sort of mindless entity or realizing that we're just a passionate bunch of creative developers that are excited and impressed by the work our customers do. We're trying to unlock creativity and innovation and make you more efficient at what you want to accomplish.

Hanno pagato 35.000.000 $ per Crosswalk insomma :P

Finally, here is a reiteration of the plans that have been officially communicated:

"Autodesk plans to acquire and continue developing the following Softimage products:

- SOFTIMAGE|XSI, including XSI Essentials, XSI Advanced, XSI Academic, XSI Mod Tool and the XSI software development kit. XSI is production-proven 3D animation software for games, film and television. It offers a complete 3D modeling, animation, rendering and development environment for visual effects and custom tools.

- SOFTIMAGE®|Face Robot® software, which enables studios to create life-like facial animation at incredible speeds.

- SOFTIMAGE®|Cat™ software, an advanced character animation system that is a plug-in for Autodesk 3ds Max software, will be integrated into the Autodesk 3ds Max product line.

- SOFTIMAGE®|Crosswalk, an interoperability solution, will be integrated with Autodesk’s interoperability technology."

As far as I can see, the net for 3ds Max customers is gaining a new animation system (CAT) along with new interoperability solutions via Crosswalk and FBX improvements. You'll simply have to give us a few months to figure out how we're going to do all this, but it seems a pretty bright moment to me.

Quindi a chi usa Maya col cavolo che lo integrano... idem per chi usa XSI... bravi bravi...

Choose your passion - we're going to do our best to make sure it remains 3ds Max!

Note:for those of you unfamiliar with Autodesk, I speak for the 3ds Max agenda and a few other products - I do not speak for the Maya agenda. So, I'm simply speaking about the product whose roadmap and customers I serve.

E questa é la perla finale... <_<

Che dire dei geni di marketing anche nelle dichiarazioni... e queste dovrebbero essere rassicuranti per gli utenti XSI?

Quest'altro sembra più interessante Link.gif

Softimage Product Integration upon completion of the acquisition

Autodesk intends to continue developing and selling Softimage's core product line, while integrating certain Softimage technology into future versions of Autodesk solutions and products. Inside AVID Inc, Steven's describes Softimage as a "virtual business unit", it reported into the video unit, and was not financially a separate entity, - "but it had its own dedicated, sales marketing and product team". At Autodesk Marc Petit, believes that " people know what tools they want and they have emotional ties to their products", but he admits in such mergers their will be job losses related to finding economies of scale and reducing redundant overlap.

One product that will certainly benefit from the deal is the Face Robot software, this will continue to be developed, and the product already works with Max and Maya, "but the perception has been you had to use it only with XSI and that is absolutely not true" explains Stevens.

Interessante.... si parla sempre di tecnologie Softimage in quelle Autodesk e non il viceversa... spero inun refuso percui già consideri tutto il mondo Autodesk <_<

The press release for the deal spins the deal a little towards the gaming market, XSI is primarily used for films, but does not have Renderman support. XSI users now via Autodesk may now have new opportunities to get to Renderman, and Autodesk certainly carries a lot of weight at PIXAR. XSI does have some very real technology advantages in real time performance something Autodesk is keen to exploit especially in the gaming market, but not exclusively there.[...]

Ma non era usato per i games?

Il supporto Renderman era in test... il portatile di Enea l'anno scorso al View crashava spesso per quello :P

[...]All current relationships between Softimage and third party companies is expected to continue - but Syflex is one relationship that did not exist with Autodesk, given their own technology, similarly XSI lacks a fluid simulation, although ICE seems a perfect place to expand XSI to include this. Both Petit and Stevens agree that in these areas there will be the opportunity for technology sharing both ways. "in mergers there are always redundancies, so we will be looking into those and identifying them eventually,", on resellers and sales channels, " we will do integration planning once the deal is closed, but in the short term don't expect to see any difference, but over time we have a lot of overlapping distribution channels. Petit would not be drawn on exact pricing but he thinks that the market sees the "current pricing as fair". The deal will not be finalized for a month. The first public joint marketing or appearance will be at Siggraph Asia in December, "it will be our first public appearance"[...]

Infatti... Link.gif :rolleyes:

[...]Autodesk now has the most powerful portfolio of 3D products that any company has had since the birth of 3D. Petit points to others making significant 3D investments: companies such as Nvida move with Mental Images, Microsoft's R&D investments, Adobes move to include 3D in flash and Google with products such as Sketch up, Maxon and others.

Still one could be concerned whether this move will reduce the competition in the 3D market, Petit replies that "3D is coming everywhere and the business,... the landscape has completely changed... we are ready for a good fight, we think we are a leader but in the long run we expect it to be a very competitive and heated market place".

In una riga racchiusi tutti i componenti del cartello 2D/3D...

Beh di sicuro questa acquisizione una cosa l'ha fatta, creare questo thread che è l'assoluto vincitore per il più grosso cumulo di fregnacce e speculazioni mai visto.

Edited by kage_maru

"la spada è l'estensione dell'anima"

Ecco a voi autodesk...

AutoCAD

AutoCAD Architecture

AutoCAD Civil 3D

AutoCAD Electrical

AutoCAD LT

AutoCAD Map 3D

AutoCAD Mechanical

AutoCAD Raster Design

AutoCAD Revit Architecture Suite

AutoCAD Revit Structure Suite

Autodesk 3ds Max

Autodesk 3ds Max Design

Autodesk AliasStudio

Autodesk Backdraft

Autodesk Burn

Autodesk Buzzsaw

Autodesk Cleaner 6

Autodesk Cleaner XL

Autodesk Combustion

Autodesk Design Review

Autodesk DWF Toolkit

Autodesk DWF Writer

Autodesk FBX

Autodesk Fire

Autodesk Flame

Autodesk Flint

Autodesk Freewheel

Autodesk ImageModeler

Autodesk Impression

Autodesk Inferno

Autodesk Inventor

Autodesk Inventor View

Autodesk Kynapse

Autodesk Lustre

Autodesk MapGuide

Autodesk MapGuide Enterprise

Autodesk MapGuide Studio

Autodesk Maya

Autodesk MotionBuilder

Autodesk Mudbox

Autodesk NavisWorks

Autodesk Productstream

Autodesk RealDWG

Autodesk Robot Structural Analysis Professional

Autodesk Showcase

Autodesk SketchBook Pro

Autodesk Smoke

Autodesk Stitcher

Autodesk Stone Direct

Autodesk Stone Shared

Autodesk Stone Switched

Autodesk Streamline

Autodesk Topobase

Autodesk Toxik

Autodesk VIZ

Autodesk Wire

Autodesk Wiretap

AutoSketch

DWG TrueConvert

DWG TrueView

Revit Architecture

Revit Structure

mental ray

Xsi softimage*

fonte sito ufficiale

* aggiunto da me

:wacko:

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...