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micle

Invormazioni Vray

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Ciao ragazzi

Ho deciso di comprarmi anch'io vray :P ma mi servono delle info:

1) cosa cambia tra la versione basic e quella advanced??

2) nella versione basic c'è la global photon map?

3) quando lo compri ti arriva un cd a casa o ti devi scaricare i file dal sito??

Grazie :D

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1) Parecchio... Nella Basic il Vraymaterial non c'è (e non è poco) , ma anche altre cose importanti, vedi la possibilità di salvare le varie irradiance map .

2) Hmm.. direi di no, ma dovrei anche verificare.

3) La seconda che hai detto.. anche se da quanto ho capito , prima o poi vorrebbero fare un packaging anche loro , per ora è solo scaricabile.

Ciao,

MarcoG

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1) cosa cambia tra la versione basic e quella advanced??

VRay free:

(*) Antialiasing

(*) Depth of field

(*) GI (brute force and limited irradiance map)

(*) VRayMap for reflections/refractions

VRay Basic:

· True raytraced reflections and refractions

· Glossy reflections and refractions

· Translucency (with volume fog) for creating wax, marble, smoked glass

· Area shadows (soft shadows). Includes box and sphere emitters.

· Indirect Illumination (global illumination, global lighting). Different

approaches include direct computation (brute force), and irradiance maps.

· Motion Blur. Includes stochastic sampling approach

· Depth-Of-Field camera effect.

· Anti-aliasing. Includes fixed, simple 2 level and adaptive approaches.

· Caustics (Radiosity)

· G-Buffer (RGBA, material/object ID, Z-buffer)

VRay Advanced:

Includes all basic features plus:

· G-buffer based antialiasing.

· Reusable irradiance maps (save and load support). Incremental sampling

for fly-through animations.

· Motion blur with analytic sampling

· True HDRI support. Includes *.hdr, *.rad image loader with proper texture

coordinates handling for both cubic and angular maps support. Map your images

directly without distortions or cropping.

· Built-in area lights for physically correct illumination

· Built-in material for faster materials calculations

· Distributed rendering for utilizing all of your studios computers.

· Different camera types: fish-eye, spherical, cylindrical and cubic cameras

· Internal analytical displacement maps.

· Global photon maps

· Instanced geometry rendering

· Displacement maps based on Chaos Group's personal technology that does not

create additional geometry, thus reducing memory usage.

· Internal Virtual Frame buffer with internal color correction controls

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