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MannaTheBerserk

Pixar® Renderman® for Maya®

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E' arrivata questa email sulla mailnig list di Highend3D. :D

...che prezzi ragazzi :blink:

però sembra interessante :)

RenderMan for Maya

THE NEW RENDERMAN® PLUG-IN FOR MAYA®

a.. Render your Maya scene with Pixar's RenderMan.

b.. Seamlessly integrated; nothing new to learn.

c.. Add special RenderMan effects to your Maya scene.

Pixar has introduced the newest member of the RenderMan Products family,

RenderMan® for Maya®, a fully-integrated, plug-in implementation of Pixar's

RenderMan renderer. Built from the ground up as an entirely new product,

RenderMan for Maya brings RenderMan's speed, power, and stability directly

to Maya users, without the added cost and complexities of our premium,

high-end products, RenderMan Pro Server and the RenderMan Artist Tools. If

you've been looking for an affordable, easy way to get RenderMan, your wait

will soon be over.

The Right-Sized Tool for the Job

RenderMan for Maya takes all your Maya scene data - lights, geometry,

shading nodes, fur, particles, hair, et cetera - and renders them with

Pixar's RenderMan. Simply select "RenderMan" from the Render using. menu and

your image will appear in the Maya Render View window. Get the same

production-quality motion blur and displacements, ambient occlusion, 3D

caching and baking, not to mention the legendary power, speed, and stability

of Pixar's RenderMan, right there in the Maya UI.

Special RenderMan Features

Maya users can enjoy the same global illumination and subsurface scattering

effects, deep shadows, and super-efficient subdivision schemes available in

RenderMan Pro Server. Ray-tracing effects, such as global illumination, and

other effects, like motion blur, are set up via the Render Globals. Other

RenderMan features, like Deep Shadows or subsurface scattering, are attached

directly to Maya nodes.

RenderMan for Maya was designed with ease-of-use and affordability in mind,

without sacrificing the most important features of RenderMan: speed,

stability, and quality. Those who require the versatility of RIB in and out,

the robust, highly programmable shading tools in Slim, or the dynamic

capabilities of plug-in procedurals are encouraged to use our premium,

high-end products: the RenderMan Artist Tools and RenderMan Pro Server. If,

however, you're looking for the speed and quality of Pixar's RenderMan,

fully integrated with Maya, check out RenderMan for Maya.

Coming Soon!

RenderMan for Maya, for Macintosh OS X and Windows XP, will be available for

purchase, for $995, via our Web site in early 2005. For more information,

please check our FAQ.


Modificato da MannaTheBerserk

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Accidenti,

proprio ieri parlando con un mio amico dicevo che aspettavo qualcosa che mi facesse passare definitivamente  a MAYA...

Quando sono passato da Lightwave a Maya (con una breve sosta di un anno su max tra i due) è bastato passarci su una settimana per capire che era il "mio" software 3D.

Di certo non sarebbe stato renderman a farmi cambiare ;)

...se fosse stato solo per il motore di rendering sarebbe bastato anche il solo Mental Ray di Maya 6 :D

Ora che c'è anche "Il Signore dei Motori" sono ancora più contento, basta con gli sbattimenti di "MtoR", "ALFRED" etc etc, FINALMENTE :lol:

Mauro

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Mauro... ma quand'è che ti prendono come commerciale alla Alias????? :lol: :lol: :lol:

Vera mente sono già stipendiato :D hahahahahaha

...no scherzo, comunque al massimo dovrei essere commerciale di Pixar ora no? Ricordati che RenderMan è della Pixar e non dell'Alias...

...certo se poi hanno scelto di far uscire il loro motore per Maya e non per altri software ci sarà un motivo :D ghghg

bye bye

Mauro :ph34r:

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Manna, credi che verrà rilasciato anche per Mac?

Non è che lo credo, lo dicono proprio sul sito della Pixar ;)

Pixar RenderMan per Maya uscirà per le seguenti piattaforme: Windows, Mac Os X, Linux... altri non ricordo.

Mauro B)

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