Jump to content
bn-top

substance painter


Gio SantoSubito
 Share

Recommended Posts

bn-top

Vedo che il Metallic non è linkato e ovviamente non c'è neanche nel materiale. Non so se sotto, su mr Connection, puoi aprire altri canali e trovare il metallic. Eventualmente fossi in te proverei a collegare il metallic allo IOR.. prima così com'è (completamente bianco) e se non funziona, proverei ad invertire la mappa (in modo che il bianco diventi nero). Sono passaggi che mi son stati utili su altri programmi in situazioni simili.

Edited by Michele Faccoli
Link to comment
Share on other sites

Come ha detto Michele potrebbe essere una soluzione, quella del canale Ior. 

è riportato in modo simile per Maya. https://support.allegorithmic.com/documentation/display/SPDOC/Mental+Ray+for+Maya

 

Layer[1] Metal. This layer is needed if your material has raw metal. 
Set the Fresnel IOR to 50 
Add the metallic map to the Weight input
Add the reflection map to the Color
Add the roughness map to the Roughness *Roughness needs to be remapped. See the Roughness section for details. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...