Vai al contenuto
laurapenta

2cm/pixel

Recommended Posts

Ti ho trovato un articolo, (In inglese) ma è il più chiaro che ho trovato.

In truth, you don't convert pixels to cm. There is a little more information that is needed and without knowing exactly what it is that you want to do, it is difficult to address this completely. There is a de facto norm of 300 DPI /PPI for printing (that is 300 / 2.54 pixels/cm).

A pixel is one of the colored dots on your computer screen that makes up both images and text (as well as all of the blank areas in between them). Most computer screens display either 72 or 96 pixels per inch. Most printing is based on 300 pixels per inch (rarely 240 PPI).

If you are asking about printing: If you want to make a 4 x 6 inch print on a 300 DPI (Dot Per Inch) printer you need your file to contain 1200 x 1800 pixels. An 8 x10 printout will have to be 2400 x 3000 pixels. In reality, most consumer printing systems will handle this conversion for you. You just tell the software what size print you want to make the software will "re size" your image to the correct dimensions.

Tu stai parlando della stampa?

Potresti provare http://www.irfanview.com/ ,che ti fa modificare i vari settaggi per la stampa.

Condividi questo messaggio

Link al messaggio
Condividi su altri siti

Non penso stia parlando della stampa ma più della risoluzione di dettaglio dell'oggetto rilevato. Ad esempio si usa per le ortofoto dall'alto, dove ad esempio c'è la risoluzione in cui ogni pixel rappresenta 10/20/50/100 cm.

Ad esempio se fai una foto in cui una dimensione dell'oggetto è 30m (ad esempio una facciata di un edificio) -> 3000 cm significa che se nella foto l'oggetto è lungo 3000 pixel la risoluzione è 1cm/px. Ogni informazione contenuta al di sotto di quel pixel è fusa in quel colore per cui non distinguibile.

Condividi questo messaggio

Link al messaggio
Condividi su altri siti