Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
edg76

V-Ray vs Corona

Recommended Posts

Guest

Cecofuli certo, ma la mia non era una critica o un commento con la voce grossa :P vai tranquillo...

Corona è nato per la visualizzazione arch-viz e si vede lontano un miglio, ha sempre avuto ottimi spunti e porte aperte per il settore vfx e non solo (già a suo tempo quando apri la discussione sull'alpha 3 o 4 notai degli ottimi pass cosa che non tutti utilizzano). Fa piacere che hanno introddo le Particles, ma fino a quando non introducono le volumetriche come gli OpenVDB per me rimane un motore ancora non da considerare. La mia era solo un appunto del fatto che, almeno dal mio modo di vedere, si stanno muovendo per inserire quello che gli mancava per raggiungere ed essere ancora più competitivo sul mercato.

Anche Maxwell ha un supporto per gli Hair però questo non lo colloca come motore per i VFX ti torna?

Alla fine se non hai un "modo" per avere le stesse features o quasi della maggior parte dei motori di resa in circolazione rischi di tagliarti una grossa fetta di mercato.

Arnold è un motore nato e pensato per VFX ed ora forse, visto che è dentro 3dsmax e molti archviz-fun inizieranno ad usarlo, si sposterà un po' come settore. Diverso da Renderman... anche lui creato per VFX e VFX rimane.

Dai rilassati che la settimana l'è corta a sto giro :P

Mat

:hello:

Edited by Guest

Guest

Io volevo postare un lavoro di un mio amico (se me lo consentite) che, conoscendolo bene so che non mente, mi ha confermato che il workflow e la "facilità" di utilizzo di Corona lo rendono molto interessante. Lui era uno fissato con V-Ray.... ed ora si è ricreduto dopo poco...

https://www.artstation.com/artwork/qR8oN

Mat

:hello:

appena ci sarà la possibilità di provarlo con gli openVDB credo proprio che ci sarà da divertirci

Appena installata la versione 1.6 di corona ho lanciato un render di interni per verificare l'aumento di prestazioni. Purtroppo il risultato non è quello che mi aspettavo.

Impostato un valore di noise a 4 i risultati sono i seguenti :

corona 1.5.1 = pass 255 time 5:14:46

corona 1.6 = pass 285 time 6:21:08

pt+uhd

aumento dei tempi di circa il 20%:crying:

qualcuno ha avuto un riscontro simile?

Ho fatto un test. Ovviamente ce ne vorrebbero degli altri par capire meglio. Ma meglio di nulla.

Ad ogni modo si, la 1.6 è più lenta, ma di pochissimo.

Ad occhio nudo solo  se ingrandisci a 300x riesci a scorgere le differenze.

A dimensione normale, non si vede praticamente nulla

1.5.2
Rays/s= 1.938.000
noise level= 5.7
Passes= 72

1.6
Rays/s= 1.820.000
noise level= 5.99
Passes= 67

0160_Benchmark_1.5.2.png

0161_Benchmark_1.6.png

Edited by cecofuli

Ciao a tutti,

dopo l'uscita della nuova versione mi sono deciso ad attivare la licenza che ho vinto circa un anno fà, devo solo trovare il tempo di studiarlo bene.

per ora ho dato un'occhiata veloce comparando una scena base convertita con il converter script dedicato (che funziona benissimo).

Mi piace la semplicità di utilizzo e probabilmente è il suo punto di forza più grande, le immagini risultano un pò più "croccanti" che con Vray, ma molto è dovuto al VFB e specialmente alle LUT integrate (alcune sono spettaccolari).

Attualmentee, con Vray, stò utilizzando VFB+ (diventato gratuito, se potete prendete due minuti per dargli un'occhiata) e il risultato è praticamente identico a Corona usando le stesse LUT (ma io sono un esordiente totale con Corona).

Ho avuto dei problemi invece con le telecamere, ho letto che la maggiorparte di voi utilizza le camere standard, ma purtroppo io faccio molti fotoinserimenti su foto di fotografi professionisti che usano spesso il Plane shift e senza non potrei lavoraci, far coincidere un'inquadratura senza ll tilt/shift risulta un lavoro impossibile, spero che in futuro sia più implementata la gestione delle Phisicalcamera di MAX.

comunque la prima impressione in complesso è buona, spero di avere tempo per fare qualche test nei prossimi mesi per capire meglio le potenzialità.

Andrea

Edited by tredistudio

13 hours ago, cecofuli said:

Per risolvere il tuo problema, puoi usare la telecamera standard di 3ds max + Camera Correction Modifier.

Ciao Ceco,

purtroppo in Camera Correction Modifier non è quello di cui parlavo, non mi riferivo alla correzione prospettica (Vertical Tlt o Horizzontal Tilt), ma all'effetto Shift che permette di spostare la telecamera a destra o sinistra (alto o basso) mantenendo la stessa inquadratura come le fotocamere a banco.

questa opzione era presente nelle telecamere di Vray ed è stata inserita anche nelle Phisical Camera di MAX.

Il 29/4/2017 at 11:21 , NeroKubo ha scritto:

Appena installata la versione 1.6 di corona ho lanciato un render di interni per verificare l'aumento di prestazioni. Purtroppo il risultato non è quello che mi aspettavo.

Impostato un valore di noise a 4 i risultati sono i seguenti :

corona 1.5.1 = pass 255 time 5:14:46

corona 1.6 = pass 285 time 6:21:08

pt+uhd

aumento dei tempi di circa il 20%:crying:

qualcuno ha avuto un riscontro simile?

ho provato dei test veloci ma a prima vista la mia impressione è si che sia lenta ma ha guadagnato in qualità 

quindi ribadisco su test veloci nella 1.6 posso diminuire il numero di passaggi rispetto alla 1.5. e compensare i tempi.

Ci sono alcuni problemi nella 1.6 quando si usano glare, bloom e sharpening che possono rallentare il calcolo.

Per questo motivo, se si usano questi strumenti, meglio renderizzare riducendo al minimo lo zoom nel VFB (1:32).

Credo che ci sarà una 1.6.1 prossimamente che risolverà tutti i bug che sono stati trovati dopo il rilascio della 1.6

Purtroppo, come normale che sia, nella fase di beta-testing non riusciamo a trovare tutti i bug della release finale che, invece, vengono trovati quando la si usa su larga scala. 

Novità per la 1.7 : dovrebbe essere integrato un Material Library proprietario con dei Material presets.

Non si sa ancora molto.

Ci dovrebbe essere un sistema per creare shaders intercambiabili tra i vari applicativi 3D.

Non si sa, però, se questa funzione sarà presente sin dalla prima versione del Corona Material Library.

0168_Corona_v1.7.jpg

Edited by cecofuli

Beh, quando, a settembre, la Chaos vedrà il prossimo Corona Material Library (CML), credo che non ci vorrà molto prima che lo implementino pure loro (^___^)

Edited by cecofuli

Disponibile Corona 1.6 Hotfix 1

--- CORONA 1.6 Hotfix 1 ---

0170_1_6_HF1.jpg

- Fixed scatter UV pattern random offset moving all objects only in one direction. Now the objects are properly moved in random directions. Old scenes are preserved via legacy checkbox.
- Added legacy switch to Corona Rounded edges texmap, which switches the behavior back to 1.5
- Fixed drawing of Corona VFB render regions when also using 3ds Max render regions
- Fixed crash caused by zooming in VFB with sharpening+blurring enabled
- Fixed a bug causing low CPU utilization when setting spline scatter random seed
- Fixed NaNs produced by CoronaOutput texmap with extreme gamma settings
- Fixed offset between beauty and alpha channels when using sharpening
- Fixed Corona Proxy crashing in max 2018
- Martin Geupel’s (deadclown) coronaConverter script bundled in the installer updated to version 1.36
   - Fixed: standard lights shadow conversion overwrote already existing CoronaShadows settings
   - Fixed: Mental Ray Multi/Sub-Map slot order
   - Added buttons to enable or disable legacy mode in CoronaRoundEdges map
- Fixed crash when exporting a scene to invalid location
- Fixed occasional crash in Corona Standalone and Corona Image Editor when the license was not activated
- Fixed CoronaBitmap producing artifacts in some cases with HDR maps as light source
- Fixed spelling in tooltips, added translations of new tooltips
- Fixed significant slowdown from Corona VFB when using sharpening
- Fixed converter and init scripts in installer
- FIxed NaNs caused by very small lights far from scene origin

DR

- Fixed incorrect representation of non-ascii characters in camera name on slaves
- Fixed incorrect status report that the remote side (slave) is not responding
- Fixed hang when closing DR server during render
- Fixed DR bug causing warning messages about failing to accumulate EXRs
- Better error reporting when slaves do not have a 3ds Max version capable of rendering received scene

Corona Image Editor

- Added command line version usable for batch image processing - this variant is still experimental and may contain bugs
- Fixed saving PNG files to contain an alpha channel
- Fixed crash when opening curve editor when no image is loaded
- Installer now issues a warning when .cxr and/or .cexr file extensions fail to be associated with Image Editor
- Fixed zooming using mouse wheel not always respecting the cursor position
- Fixed vignetting giving different results from Corona VFB in some cases

Edited by cecofuli

CORONA v1.7 Daily

Major new features

• Added support for hair, added HairMtl. Ornatrix, Hair Farm, and native Hair&Fur (max 2013+) are supported. There is also Corona Hair material. Currently still very WIP!
  • Added bump convertor map, that converts any map to a bump map
  • Added UVW randomizer map, that allows applying random offset/rotation/scale to different objects

• Massive speedup of interactive rendering in scenes with heavy instancing
  • Layered mtl and rayswitch mtl no longer come with default CoronaMtl plugged into them
  • Fixed crash when deleting Corona Display filter
  • Fixed unnecessary IR restarts when navigating slate material editor (2016+)
  • Updated to new embree (3% general speedup)
  • Updated to new instancing system inside embree, yielding lowered memory consumption, and faster interactive updates
  • Additional 2% general speedup
  • Added texmap on/off checkboxes to Corona Triplanar Map
  • Added snapping to CoronaLight, TODO: other objects
  • More translations fixed
  • FIxed: ortho view clipping thin objects: https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2609
  • Image Editor: Fixed rotation direction of the glare effect to match VFB.
  • Image Editor: Fixed denoising of rendered regions
  • Image Editor: Fixed sometimes loading different LUT than what was selected in VFB
  • Added maxscript access to noise level: https://corona-renderer.com/forum/index.php?topic=16298.new#new
  • Faster adaptivity recomputation (speed up by factor 2-3) - this should prevent low CPU usage when rendering small regions
  • Added blurring multiplier to multimap
  • Improved listing of (un)supported maps and materials. Physical material is now correctly listed as supported, and Corona materials no longer incorrectly report as supported to vray.
  • UHD cache and LUT is now asset-tracked, meaning it gets packed when archiving scene, can be retargeted, and there is warning when it is missing upon opening a scene
  • DR: Fixed displaying of some non-ascii characters in DR tab
  • DR: DR can now be turned on (or off) during render by checking (unchecking) the ‘Enable’ checkbox in DR rollout
  • DR: Showing error message when DR slave is missing a texmap plugin
  • Corona combo boxes (channel list and LUTs in VFB): Fixed scrolling when mouse cursor hovers over the combo box without clicking (worked previously correctly only on Win10), Fixed selected item not being properly highlighted when scrolling using the mouse wheel, The popup window with selection now properly scrolls to alway display the selected item, Items can now be scrolled just by holding the up/down keys instead of one push == one scroll
  • Reduced flickering of Corona VFB during interactive rendering
  • Fixed: scatter name in viewport not being correctly refreshed sometimes due to 3ds max bug
  • Reordered estimated remaining time in VFB
  • Added tooltips explaining various VFB statistics
  • Removed non-working rawafake sky model parameters
  • Updated VFB UHD Cache stats
  • “Add region” button in VFB now enables regions if it is clicked while regions are disabled: https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2731

3 ore fa, cecofuli ha scritto:

CORONA v1.7 Daily

Major new features

• Added support for hair, added HairMtl. Ornatrix, Hair Farm, and native Hair&Fur (max 2013+) are supported. There is also Corona Hair material. Currently still very WIP!
  • Added bump convertor map, that converts any map to a bump map
  • Added UVW randomizer map, that allows applying random offset/rotation/scale to different objects

• Massive speedup of interactive rendering in scenes with heavy instancing
  • Layered mtl and rayswitch mtl no longer come with default CoronaMtl plugged into them
  • Fixed crash when deleting Corona Display filter
  • Fixed unnecessary IR restarts when navigating slate material editor (2016+)
  • Updated to new embree (3% general speedup)
  • Updated to new instancing system inside embree, yielding lowered memory consumption, and faster interactive updates
  • Additional 2% general speedup
  • Added texmap on/off checkboxes to Corona Triplanar Map
  • Added snapping to CoronaLight, TODO: other objects
  • More translations fixed
  • FIxed: ortho view clipping thin objects: https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2609
  • Image Editor: Fixed rotation direction of the glare effect to match VFB.
  • Image Editor: Fixed denoising of rendered regions
  • Image Editor: Fixed sometimes loading different LUT than what was selected in VFB
  • Added maxscript access to noise level: https://corona-renderer.com/forum/index.php?topic=16298.new#new
  • Faster adaptivity recomputation (speed up by factor 2-3) - this should prevent low CPU usage when rendering small regions
  • Added blurring multiplier to multimap
  • Improved listing of (un)supported maps and materials. Physical material is now correctly listed as supported, and Corona materials no longer incorrectly report as supported to vray.
  • UHD cache and LUT is now asset-tracked, meaning it gets packed when archiving scene, can be retargeted, and there is warning when it is missing upon opening a scene
  • DR: Fixed displaying of some non-ascii characters in DR tab
  • DR: DR can now be turned on (or off) during render by checking (unchecking) the ‘Enable’ checkbox in DR rollout
  • DR: Showing error message when DR slave is missing a texmap plugin
  • Corona combo boxes (channel list and LUTs in VFB): Fixed scrolling when mouse cursor hovers over the combo box without clicking (worked previously correctly only on Win10), Fixed selected item not being properly highlighted when scrolling using the mouse wheel, The popup window with selection now properly scrolls to alway display the selected item, Items can now be scrolled just by holding the up/down keys instead of one push == one scroll
  • Reduced flickering of Corona VFB during interactive rendering
  • Fixed: scatter name in viewport not being correctly refreshed sometimes due to 3ds max bug
  • Reordered estimated remaining time in VFB
  • Added tooltips explaining various VFB statistics
  • Removed non-working rawafake sky model parameters
  • Updated VFB UHD Cache stats
  • “Add region” button in VFB now enables regions if it is clicked while regions are disabled: https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2731

dai francesco, non mi dire che tu usi i materiali preassemblati. la base ok, poi è sempre da modificare, lo dico io al tuo posto da vecchio professore!!!!! che sei tu!!!!

Domandina... ma per mettere un tasto sulla toolbar che mi lanci direttamente il render o il render interattivo bisogna scaricare qualche script apposito? Perché nella lista presente in customize di 3ds non ho trovato niente...

Altra domandina... ma l'AO può essere aggiunto solo in post usando l'apposito render element oppure c'è un modo per farlo calcolar direttamente nel vfb senza passare per Photoshop?

10 minuti fa, edg76 ha scritto:

Altra domandina... ma l'AO può essere aggiunto solo in post usando l'apposito render element oppure c'è un modo per farlo calcolar direttamente nel vfb senza passare per Photoshop?

in Cinema 4d può essere aggiunto nel multipass...