Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
edg76

V-Ray vs Corona

Recommended Posts

14 ore fa, BeaZtiE ha scritto:

mi sorprendo soltanto una cosa.. 

dopo tutto detto.. sembra che corona e molto figo.. ma perché nessuno non lo compra.. tutti craccati? o come?

Ma dai... mi gioco i gioielli di famiglia che in Italia le licenze di VRAY vendute non arrivano al 10% di quelle usate in totale... tu lo sai che io sono tuo cliente e che sono della provincia di Salerno, visto che in Italia le licenze di VRAY le vendi praticamente solo tu, mi dici quante ne hai venduto nella mia zona? Qui usano tutti VRAY e non solo su 3ds Max, ma anche su altri software, conosco tantissimi professionisti e ti assicuro che quando dico di avere la licenza di VRAY mi ridono in faccia...

1 ora fa, cecofuli ha scritto:

Si, da qualche parte bisognerà pur calcolarlo :P. Si parla che nelle prossime versioni il Denoise sarà elaborato dalla GPU, il che lo velocizzerà notevolmente.

Pensavo che avessero inserito la possibilità di fare il passaggio di denoise salvato direttamente nei file cexr e ritrovarlo successivamente pronto per essere lavorato nel Corona Image Editor

8 ore fa, edg76 ha scritto:

Ma dai... mi gioco i gioielli di famiglia che in Italia le licenze di VRAY vendute non arrivano al 10% di quelle usate in totale... tu lo sai che io sono tuo cliente e che sono della provincia di Salerno, visto che in Italia le licenze di VRAY le vendi praticamente solo tu, mi dici quante ne hai venduto nella mia zona? Qui usano tutti VRAY e non solo su 3ds Max, ma anche su altri software, conosco tantissimi professionisti e ti assicuro che quando dico di avere la licenza di VRAY mi ridono in faccia...

so benissimo cosa intendi dire, ma qui si sta andando O.T., visto che è una discussione interessante, forse meglio omettere i discorsi sulle licenze.

16 ore fa, cecofuli ha scritto:

Anche io, ma alla fine non cambia nulla. O lo fai in max o lo fai nell'Editor.

Certo, solo che sarebbe estremamente comodo che il file cexr avesse i dati del denoise, mi spiego: una scena 4 viste, renderizzo con il batch, salvo i file in formato cexr, ma per ognuno devo calcolare dopo il batch il denoise, se il calcolo del denoise fosse salvato, potrei fare un batch e trovarmi i file pronti per la sola postproduzione. Tu come affronti questa cosa?

Corona calcola il Denoise "on the fly". Questo perchè richiede molta memoria RAM. Un po' come accade il micro-displacement.

Quando tu clicchi "render", Corona, ma anche VRay, calcola il displacement "at render time". Non fa un "bake", non salva il micro-displacement all'interno del .max

Stesso discorso per il denoise.

Molti aggiornamenti nell'ultima Daily, sopratutto per quanto riguarda CoronaScatter.

FINALMENTE distribuzione regolare e su spline!

Settimana prossima, inoltre, dovrebbe uscire la prima RC per la v1.6

Altra novità, da settimana prossima, due programmatori lavoreranno in pianta stabile su Corona 4 Sketchup.

General updates

• Fixed IR not exiting properly when VFB was closed after progressive passes limit was hit
  • The official suffix for Corona EXR files is now .cxr - changed defaults for autosave, render history, and saving from 3ds Max.
  • Fixed .cxr and corona jpeg not saving sequences properly
  • FIxed Corona EXR/JPG failing to save when saving from Corona VFB after render
  • Added error message when user tries saving render elements to .cxr (which is not possible)
  • Fixed IR not updating when object properties or wire color change
  • Added “Prevent black appearance” checkbox also to CoronaLightMtl https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2565
  • Addded tooltip to “Prevent black appearance”
  • fixed: ">Max" button in VFB being always disabled (bug introduced in the last daily)
  • Fixed: parsing issues with animations, hopefully improving e.g. PhoenixFD compatibility
  • Fixed distance tex not working with scatter that is hidden

Corona Image Editor

• All elements that have been successfully denoised by the editor are now marked within the element combo box.
  • Loads and saves Corona EXR files having new file extension ".cxr".
  • Fixed photographic exposure. Now it correctly loads Shutter speed and F-stop parameters from VFB dumps.
  • Fixed denoising mode combo box where the mode had to be selected twice in some scenarios.
  • Startup open dialog now can be closed without selecting any image. Editor then shows up empty.
  • Added drag and drop feature to load images into the editor.
  • Fixed tab order within tabs.

And last but not least major update to Scatter:

Added scattering directly on splines

• When "1D - On splines" is selected, "Spline Scattering" rollout appears.
  • Users can set the spacing between instances on the spline, resulting in a regular distribution
  • Increasing "Jitter" will make the regular distribution more random
  • Changing "Offset" moves the instances along the spline
  • Rotating the spline's pivot will rotate the instances around the spline

Added scattering in regular patterns using UV mapping:

• Only accessible during scattering on surfaces or closed splines
  • Three patterns available are Grid, Running grid and Hexagonal grid
  • Users are able to add random jittering (0 - 100%) to make the pattern more random
  • Increasing "Offset" moves the pattern
  • UV channel sets the Uv channel of the distribution object the Scatter uses

Changed "Align to normal" from on/off to [-1,1] value.

• This value corresponds to aligning all instaces with -Z (value -1), aligning them to normal (value 0) and aligning them with +Z (value 1).
  • Allows blending the aligns (value 0.5 will be half the distribution object's normal, half Z axis).

Added regular steps option to Transformations

• Each transformation (rotation, translation and scale) now has "Stp" value - the number of discrete steps the interval will be divided into
  • Each transformation now has 3 checkboxes X/Y/Z marking the axes that are affected by discrete stepping
  • If enabled, the interval is divided into "Stp" steps and one step value is chosen at random instead of choosing randomly from the whole interval

Added a scatter lister button

Edited by cecofuli

Il 29/3/2017 at 13:34 , cecofuli ha scritto:

Corona calcola il Denoise "on the fly". Questo perchè richiede molta memoria RAM. Un po' come accade il micro-displacement.

Quando tu clicchi "render", Corona, ma anche VRay, calcola il displacement "at render time". Non fa un "bake", non salva il micro-displacement all'interno del .max

Stesso discorso per il denoise.

Ho capito, non sapevo questi dettagli tecnici.

Un' altra cosa che secondo me dovrebbero implementare è la possibilità di aggiungere il livello dell AO in post direttamente dal Corona Image Editor...sarebbe la svolta!

Venerdi sera è uscito Corona v1.6 RC1 

--- LINK ---

0155_Corona_1_6_RC1.jpg

Everyone with an active FairSaaS or Box with Subscription license has access, and we welcome your testing and feedback to catch any remaining bugs or other issues. The Release Candidate should be stable, but we need your testing in the real world to confirm any remaining issues - 1.6 final should be out in around 2 weeks, to allow time for that testing.

A taste of what's new:

- Up to 200% speed boost in scenes where direct lighting from HDRI is dominant
- New stratified random sampler provides significant noise reduction for the same render time
- The terminator fix
- Subsampling for even faster Interactive Rendering
- Corona Image Editor for denoising, LightMix, post-production, outside of any 3D software
- Baking LightMix into scene
- Improved scattering - on splines, in regular patterns
- Reworked DR - assets sent automatically, noise limit and adaptivity works, 3ds Max prestarted on slaves, ...)
- Triplanar mapping
- See the forum post for more details!

Edited by cecofuli

RC2

• Fixed unnecessary CPU usage after render when bloom&glare is used with render elements
  • Standalone: improved error messages on duplicate materials
  • Vignette now properly works with 2D pan/zoom mode
  • Fixed possible artifacts with refraction environment override
  • Reset all hidden UHD cache parameters that may be still set incorrectly in old scenes due to some previous bugs - there are no longer any hidden parameters in UHD cache influenced by previous bugs
  • Fixed IR starting with old global renderer settings https://corona-renderer.com/forum/index.php/topic,15648.0.html
  • Fixed Corona bitmap not refreshing in viewport after file is modified on HDD https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2635
  • Implemented “Force PT” checkbox for interactive rendering https://corona-renderer.com/bugs/view.php?id=2551
  • Fixed bug causing massively slower parsing and memory usage for displacement - displacement can now take 10 times less memory and 3 times less time

DR

• DR reverted back to rendering whole passes on slaves to fix “slaves sending too many passes” bug. Rendering smaller strips can be optionally enabled, but is considered “experimental, may break some things” until further bugfixes.
  • Fixed: bug where search lan would return only first 10 nodes

Corona Image Editor

• User is now asked for confirmation when resetting post-processing settings
  • Split functionality of opening a single image, and merging multiple images. Now each has its own button.
  • Fixed not updating zoom level within the title bar.
  • Editor asks for confirmation to discard changes when another image is dragged and dropped.

Guest

Ceco... solo perché c'è in programma un supporto VDB ed Hair ? mi pare che si stanno allineando agli altri dopo un po' di sviluppo se non anni di sviluppo, è da un bel poì che si chiedeva un supporto OpenVDB...

Mat

Ho solo detto che nella 1.7 inseriranno strumenti per VFX, dopo tanti tools "general purpose".

So che Corona ha sempre  avuto molte lacune nel VFX.

Ma, essendo giovane (ti ricordo che fino al 2013 c'era solo Ondra, 2013!)

hanno preferito dedicarsi a strumenti, chiamiamoli, "generalisti",

poichè è risaputo che c' molta più gente che fa arch-viz e design rispetto a chi fa VFX, Character etc...