Dopo aver fatto il proprio esordio per 3ds Max, V-Ray 3.5 arriva anche per Nuke, il celebre software di compositing di Foundry.


Tra le feature introdotte ed aggiornate troviamo (feature list tratta dal sito ufficiale www.chaosgroup.com):

V-RAY VOLUME GRID - Import and render volume simulations from applications like Houdini. Supports OpenVDB, Field3D and Phoenix FD files.

DEEP RENDERING - Improved deep rendering capabilities with support for deep volumes. Save disk space by generating deep data directly inside NUKE.

V-RAY DENOISER - Automatically reduce noise for cleaner renders. Denoise individual render elements, apply noise masks and denoise final deep composites.

LIGHT CACHE GI - Speed up renders with V-Ray's unique global illumination method. Enable the new Adaptive Lights algorithm to make it even faster.

IMPROVED RENDER ELEMENTS - Render elements generated in V-Ray for NUKE or rendered in V-Ray Standalone can now be used interchangeably. All render elements can be cached with a single render.

TRIPLANAR TEXTURE - Apply seamless textures on complex objects without UVs.

Contestualmente al rilascio di V-Ray 3.5 per Nuke, Chaos Group ha pubblicato sul proprio magazine una intervista a William Bartleet di Framestore, firm londinese che implementa correntemente il motore di rendering in produzione.

Per qualsiasi informazione relativa all'acquisto o all'aggiornamento di V-Ray 3.5 per Nuke potete far riferimento allo shop di Treddi.com, utilizzando il seguente contatto - 3dws_shop@treddi.com