Chaos Group ha ufficialmente rilasciato V-Ray 3.1 per Maya, release già disponibile per tutte le versioni (compresa la 2016) sul sito ufficiale e nello shop di treddi.com

La quantità e la qualità delle feature sono tali che è d'obbligo parlare di un major update, che riprende diverse novità già introdotte nella versione 3.2 per 3ds Max, tra cui il crescente supporto per le tecnologie VR e svariate implementazioni in ambito V-Ray RT.

Come di consueto, sul proprio canale ufficiale youtube, Chaos Group ha pubblicato un video che sintetizza le principali novità introdotte

A seguire pubblichiamo invece l'elenco completo delle novità introdotte nella versione 3.1

Maya 2016 support
· Support for new Hypershade Node Editor, Material Viewer, and Lookdev view
· Enhanced Bifrost support – including rendering liquids as isosurfaces without meshing
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New – VR cameras
· Support for 6x1 cube maps and spherical stereo images
· Shade Map for optimized stereoscopic rendering
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New – V-Ray RT GPU Features
· Hair & fur
· Subsurface scattering
· Displacement & subdivision surfaces
· Light Cache GI
· Anisotropic highlights
· UDIM textures
· Texture baking
· QMC sampling on NVIDIA CUDA devices
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Proxy Object improvements
· Identical proxy objects are now automatically instanced
· Improved viewport previews with mesh simplification options
· Import multiple proxy objects at once
· Support for hair and particle instances
· Support for instancing Ogawa Alembic files
· Mesh viewer utility – to view proxy objects and Alembic files, including subdivision surfaces, particles, and hair
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Workflow & User Interface
· Quick settings
· Light Lister
· Tooltips
· Updated default render settings
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Geometry
· Faster rendering of dynamic meshes, proxy objects, and instances
· Faster rendering of hair and fur
· Intel Embree acceleration for hair and fur
· VRayClipper – for cutaways and sections

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Lights
· Light meter – new helper object for lighting analysis
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Global Illumination
· Updated Light Cache algorithm removes light leaks and improves animation

Volume rendering
· Probabilistic shading for faster volume rendering