È stata rilasciata la versione 2.8 di UNIGINE, un motore di rendering in tempo reale espressamente pensato per i settori dell'ingegneria e dell'intrattenimento.

In questa versione troviamo un Data Streaming migliorato, le Cached Shadows, un Editor completamente rinnovato, e una vegetazione migliore.

Direttamente dal Blog ufficiale riportiamo la lista delle key feature di questa nuova versione:

  • Redesigned asynchronous data streaming to reduce performance spikes.
  • Improved utilization of multiple CPU cores throughout the engine.
  • UnigineEditor’s transformation: standalone application, made faster, more stable and extensible after a major refactoring, with a number of improvements.
  • Cached shadows optimization: performance boost, more flexibility.
  • Refactored bit masks.
  • Better reflections with additive blending and occlusion clipping.
  • Interleaved rendering mode for lights.
  • Various vegetation improvements.
  • More informative Performance Profiler.
  • Major IG Template update: DIS support, more CIGI packets, multithreading and optimizations.

Per maggiori informazioni: https://developer.unigine.com/en/devlog/20190430-unigine-2.8

Il sito ufficiale di Unigine: https://unigine.com/