The Foundry annuncia le versioni non commerciali di Nuke 10 e Mari 3.1 per permettere a tutti gli utenti di imparare l'utilizzo di questi programmi senza i limiti di tempo imposti dalle demo.

Le versioni non commercial avranno naturalmente qualche limitazione, ma nessun watermark in uscita e non potranno ovviamente essere utilizzate nelle stesse pipeline delle versioni full.

In particolare per la versione Nuke non commercial sono previste le seguenti limitazioni:

  • Output resolution is limited to HD (1920 x 1080).
  • The WriteGeo, Primatte, Ultimatte, BlinkScript, and GenerateLUT nodes are disabled.
  • 2D format support is disabled for MPEG4 and h264.
  • There’s no support for third-party plug-ins—only plug-ins that ship with NUKE are supported.
  • Data storage is encrypted, meaning that you cannot open NUKE Non-commercial files in the commercial version of NUKE.
  • Python scripting is limited.

Mentre per Mari non commercial:

  • Export texture resolution size is limited to 4K and 16-bit color per channel.
  • Export formats are limited to .psd, .png, .tga, .jpg and .jpeg.
  • Python scripting is disabled.
  • There is a limit of six UV texture patches per object, but unlimited channels and layers.
  • You can work with a maximum of five objects at once.

Maggiori informazioni potete leggerle ovviamente nell'annuncio ufficiale The Foundry