Grazie al supporto e al feedback degli utenti, durante lo scorso anno, Light Engine LLC è stata in grado di sviluppare attivamente Light Tracer

Per esprimere gratitudine verso i propri clienti,  questo corposo aggiornamento è stato reso disponibile gratuitamente a tutti gli utenti di Light Tracer che hanno acquistato abbonamenti o licenze perpetue per le versioni precedenti!

Light Tracer Render 2.0, migliora lo stato dell'arte del rendering GPU con nuove tecniche rivoluzionarie, come le transparent shadows e il path guiding, rendendo possibile render rapidi anche sugli scenari più complessi!

Ecco le più importanti novità introdotte con la versione di Light Tracer Render 2.0

 • We have developed a new “caustic mode/path guiding” technique that makes convergence faster when rendering scenes with complex lighting conditions (caustics, interiors with local light sources, scenes with dominating indirect illumination, etc.).

 • The new release introduces the “transparent shadows” technique that allows to dramatically increase the convergence speed in situations when the light is coming through the glass windows (interior scenes) or translucent surfaces (vegetation, tree foliage, grass).

 • Added support for mesh emitters and IES profiles for realistic rendering of interiors and architectural scenes.

 • The coating model was reworked. Realistic modeling of thin transparent objects (glass windows, glassware, car headlights) and lacquered coatings (car paint, glazed metal, lacquered wood, ceramics) became possible.

 • New built-in modeling capabilities, camera slots, improved performance, and a lot of UI tweaking.

Per maggiori informazioni: https://ltrender3d.medium.com/light-tracer-render-2-0-467c9f6ea011