Cryengine arriva alla versione 3.8.6, fresca di pubblicazione da parte del development team di Crytek.

Meno acclamato rispetto ai suoi acerrimi concorrenti, UE4 e Unity 5, Cryengine rimane comunque una solidissima soluzione per lo sviluppo di applicazioni real time. Un game engine in grado di garantire risultati eccellenti, come dimostrano produzioni del calibro di Crysis 3 e Rise: Son of Rome.

La novità segue di un breve periodo la pubblicazione del nuovo sito ufficiale www.cryengine.com

L'ultima release introduce le seguenti features / bug fixes, tra cui spiccano senza dubbio le NoMaps, un tool che offre delle funzionalità proprietarie per la gestione della topologia della mesh, in particolare agli aspetti riferibili alle texture maps.

 

  • Added NoMaps
  • Oculus 0.8 SDK + Touch Controllers support
  • New: Added wrinkle map preset to rc.ini.
  • New: Indicate if profiling (CVar profile) is paused and if SCROLL_LOCK is active.
  • New: Game:LockPlayer node.
  • Fixed: Audio functionality on areas - Broke when an area property changed. Code unification, numerous bug fixes and performance improvements to the area system.
  • Fixed: LOD Baker, broken material located in the EngineAssets folder (after applying a LOD) has been solved.

Cryengine 3.8.6 release notes

Sempre in merito alle NoMaps, è molto interessante la precisazione dello sviluppatore Niels Frohling, che in una recente intervista ha così sintetizzato: "The difference between a regular diffuse map and a normal map is that the albedo map is not related to the mesh itself, it is always the same albedo value all the way from disk to lighting. This is not true for other maps, like displacement maps, normal maps and to some extent even smoothness/roughness maps, which contain modifications of the topology of a base mesh on a macro, meso and micro level respectively. When the mesh changes, then the combination of the two will produce a different result, like a different outline or different shading".