Render Legion annuncia la versione definitiva di Corona Renderer 1.5 per Autodesk 3ds Max! 

Come la sua crescente community ha potuto apprezzare attraverso le daily build, Corona Renderer 1.5 ha seguito uno sviluppo lato utente per ridurre al minimo la necessità di postprodurre esternamente le immagini, grazie al notevole potenziamento del frame buffer interno.

Incrementata la compatibilità con i materiali dei software di terze parti, oltre a significativi progressi generali in termini di velocità e stabilità.

Confermato anche il Corona LightMix, un tool che consente di regolare i parametri legati all'intensità ed al colore delle sorgenti luminose presenti nella scena. La potenza di questa feature è data dall'interattività, che consente di utilizzarlo direttamente durante la fase di rendering.


Riportiamo le principali novità di Corona Renderer 1.5 direttamente dal blog ufficiale dell'applicazione:

  • Interactive LightMix is unique to Corona Renderer and lets you adjust intensity and color of your lights and light emitting materials during and after render – perfect for anything from subtle adjustments through to turning day into night.
  • Corona Materials have been updated to match evolving industry standards. This means they will work more like you expect if you are familiar with working in other engines, and gives increased compatibility when importing materials from third party software such as Allegorithmic’s Substance tools, Quixel’s Megascans, etc. Existing scenes will load with the new PBR mode disabled, and with Legacy mode enabled if necessary, to ensure they render without any changes to the materials. Also, textured Corona materials can now be previewed directly in the 3ds Max viewport.
  • VFB features such as bloom, glare, filmic tone mapping, vignette, and saturation give you much more creative control over the end result, reducing your need to rely on post-production software.
  • LUTs have been added to the VFB so that you can load .cube and .3dl LUT files to apply to your renders. The CoronaOutput map now also supports LUT processing, which can be used to apply LUTs to a bitmap or procedural map for use in your materials.
  • Corona Distance Map lets you create “smart” materials that know how far away they are from objects in the scene. Use this to add waves around a coastline, wear-and-tear where objects meet, dirt and noise under window sills, and more.
  • Corona Renderer 1.5 is freely available to all our customers on FairSaaS (monthly, yearly), Box with Subscription and Educational/Student license.
  • Supports Autodesk 3ds Max versions 2012-2017.

Per maggiori informazioni: https://corona-renderer.com/blog/corona-renderer-1-5-released/

Per valutare l'acquisto e richiedere eventuali informazioni aggiuntive, potete fare riferimento alla pagina dedicata a Corona Renderer 1.5 sul Treddi shop, dove il software è attualmente proposto a 280 euro all'anno (tasse escluse).